17.10.2019
Udostępnij:Udostępnij na Twitterze

eCommerce dla sprzedaży B2B, czyli jakość tkwi w detalach

Skuteczna sprzedaż internetowa w B2B wymaga innych założeń niż projekt, który skierowany jest do klienta detalicznego. Współpraca dwóch marek to zarówno większy wolumen, jak i sprzedaż - a co za tym idzie inne wymagania techniczne.

Platforma B2B, w przeciwieństwie do typowego sklepu internetowego, uwzględniać musi specyfikę sprzedaży hurtowej czy opartej na systemie wielu zamówień i zbiorczym fakturowaniu. Stąd duże znaczenie np. integracji danych z systemem ERP, czy odpowiednio skonstruowana siatka umów - zarówno handlowych, jak i dotyczących polityki rabatowej. Łączenie poszczególnych aplikacji, tworzenie z nich zwartego ciągu pozwalającego w trybie rzeczywistym na modyfikacje danych i swobodny przepływ informacji musi iść w parze z ponadprzeciętnym zabezpieczeniem. Platformy B2B to rozwiązania szczególnie cenne od strony know how, polityki cenowej, stanów magazynowych, czy wysokości zamówień. Tu jakość i ostateczny efekt działania tkwi w szczegółach - łańcuch jest tak mocny jak mocne są jego poszczególne ogniwa. 

Warehouse Management System ma znaczenie

Tworząc platformy handlowe dla B2B, warto sięgać nie tylko po podstawowe rozwiązania, ale zindywidualizowane i zaawansowane technologie. To np. hierarchia kontrahentów - struktura skutecznie wyodrębniająca kluczowych partnerów wraz z dostosowaniem uprawnień do ich obsługi poprzez odrębnych pracowników. Naturalnym elementem są też indywidualizacje cennikowe i rabatowe oraz różnorodność ich wariantów. Ceny w B2B muszą różnić się w zależności od tradycji w relacjach podmiotów, miejsca dostawy i wielu innych uwarunkowań. Nie ma tu miejsca na ogół - rynek zdobywa się szczegółowością i zaawansowaniem rozwiązań technicznych.

W te założenia wpisuje WMS. Warehouse Management System, czyli system zarządzania magazynem dostosowany do konkretnych potrzeb firmy - to nie tylko skuteczna kontrola nad przebiegiem obrotów. Przekłada się on przede wszystkim na ograniczenie ryzyka błędów i sprawną koordynację.

Co jeszcze warto wdrożyć dla eCommerce B2B?

Rozwój B2B w świecie online jest trendem, który nie minie. Dla kontrahentów biznesowych sieć jest codziennością, więc Twój biznes musi dostosować się do ich oczekiwań. Jak to zrobić? Kluczem jest automatyzacja procesów i integracja programów z platformą sprzedażową B2B tak, by ułatwiały one sprawne korzystanie z niej Twoim partnerom, jak i pracownikom. Takie integracje muszą łączyć obszary logiki, sprzedaży, marketingu, zarządzaniem magazynami. Prócz Warehouse Management System konieczna jest integracja platformy B2B z systemem ERP i CRM.

Wszystkie Twoje działania powinny sprowadzać się do automatyzacji procesów oraz swoistej logiki użytkowej - to platforma B2B ma zadbać o to, by sprzedaż w szerszym wymiarze odbywała się płynnie na każdym etapie obsługi: od zamówienia po wysyłkę i księgowość dokumentacji. 

Kontakt

Genialne pomysły nie mogą czekać!

Wyślij wiadomość