eCommerce

Piękno na wielką skalę
- omnichannel dla
Asambeauty

Jedno z największych wdrożeń Magento 2 PWA w Europie

Zakres prac

Development, UX & UI design

Cechy szczególne

omnichannel

Branża

perfumy, kosmetyki

Rok wdrożenia

2020

Najwyższej jakości kosmetyki własnej produkcji, ekskluzywne marki i sprzedaż omnichannel - wszystko to sprawia, że Asambeauty jest dziś ceniony nie tylko przez miłośników make-upów, ale także przez branżę eCommerce. Mieliśmy przyjemność w tym pomóc!

Dla naszego klienta zrealizowaliśmy jedno z największych wdrożeń Magento2 PWA (Progressive Web App) w Europie. Zaawansowane funkcjonalności oparte na open source wspierają spersonalizowane doświadczenie zakupowe, a dzięki PWA klient zauważył zwiększenie wskaźnika konwersji.

logo Asambeauty

Magento 2 PWA
Projekt Asambeauty to nie tylko zwykła migracja z Magento 1 do Magento 2. To także jedno z największych wdrożeń PWA na rynku niemieckim. Dzięki wykorzystaniu tej technologii czas ładowania strony produktowej spadł poniżej 1 sekundy, co - przy ponad milionie odwiedzin miesięcznie - jest kluczowe z punktu widzenia doświadczeń zakupowych użytkownika.

PWA pozwala także na dodanie ikony strony do ekranu głównego, co wpływa pozytywnie na zaangażowanie klientów oraz ułatwia dostęp do sklepu.

Postawione cele:

  • przeniesienie platformy z Magento 1 na Magento 2,
  • wdrożenie projektu w technologii PWA,
  • zwiększenie konwersji dzięki przejrzystemu designowi, uproszonej ścieżce zakupowej oraz odpowiedniej optymalizacji czasu ładowania poszczególnych stron.

Szybka i skuteczna nawigacja

Poruszanie się po platformie asambeauty.com jest od teraz niezwykle intuicyjne. Pozwalają na to szerokie możliwości elastycznego filtrowania produktów oraz zaawansowany panel Menu.

Dzięki Menu klienci Asambeauty bez problemu dotrą do poszukiwanych kategorii produktów, a także znajdą bestsellery, zestawy prezentowe oraz kosmetyki znajdujące się aktualnie na wyprzedaży. Ponadto zaawansowane karty produktowe pozwalają na weryfikację produktów dzięki systemowi rekomendacji, sekcji wideo oraz pogłębionych informacji dotyczących m.in. pełnego składu kosmetyków. Łatwość dokonywania wyboru - zapewniona!

Elastic Search

Równie istotna dla jakości projektu jest wyszukiwarka bazująca na silniku ElasticSearch. Ta funkcjonalność została zaimplementowana w taki sposób, by maksymalnie odciążyć silnik Magento.

System sugestii wyszukiwań oraz dynamicznie generowane podpowiedzi wraz z wizualizacją sprawiają, że dotarcie do produktów staje się jeszcze szybsze i łatwiejsze.

Funkcjonalności koszyka

Na stronie koszyka wdrożyliśmy rozwiązania umożliwiające składanie zamówień przez Biuro Obsługi Klienta oraz bieżącą weryfikację poprawności adresów, co było niezwykle istotne dla naszego klienta.

Strona koszyka - najbardziej strategiczny element platform eCommerce

Chcąc zapewnić najwyższy stopień pozytywnych doświadczeń osób odwiedzających asambeauty.com, umożliwiliśmy dodawanie produktów do listy życzeń z poziomu koszyka. Istotną funkcjonalnością dla klientów Asambeauty jest także możliwość opłacenia zamówienia nie tylko w standardowy sposób, ale również poprzez konto Amazon Pay. Takie rozwiązanie ma wpływ na:

  • zwiększenie sprzedaży oraz
  • budowanie lojalności klientów.

Sprawne i przyjemne zamawianie

Dzięki specjalnie przygotowanym listom życzeń, uwadze klientów nie umknie już żaden produkt, którego kupnem mogliby być potencjalnie zainteresowani.

Postawione cele:

  • uproszczenie ścieżki zakupowej,
  • stworzenie jak najwygodniejszego środowiska dla kupujących z wykorzystaniem synergicznego działania sklepów stacjonarnych oraz sklepu internetowego,
  • ułatwienie przepływu danych między wewnętrznymi systemami.
Tolga Besiktasli, Teach Lead, @Asambeauty GmbH.

"Podoba mi się to, że możemy łączyć ze sobą różne typy osób [...] i że otrzymujemy odmienne opinie. Cenię ich elastyczność."

Dodawanie produktów do koszyka

Podczas dodawania kolejnych produktów do koszyka na stronie Asambeauty klienci są również na bieżąco informowani, ile im brakuje do darmowej dostawy. To świetne rozwiązanie sprawdza się zwłaszcza podczas dokonywania większych zakupów. Dokładnie widać, czy należy dodać kolejne produkty do koszyka, aby zamówienie zostało bezpłatnie dostarczone prosto pod drzwi.

Nowe możliwości promocji

Asambeauty może zapewnić swoim klientom pozytywne doświadczenia zakupowe dzięki etykietom promocyjnym. To rozwiązanie umożliwia nie tylko wdrożenie informacji o sezonowych zniżkach czy wyprzedaży jak Black Friday, ale także dodatkowych komunikatów o rabacie czy bestsellerze.

Portal Asambeauty obsługuje od teraz kilka rynków zagranicznych, a płatności za zakupy dokonane na stronie mogą zostać opłacone przez klientów w różnych walutach. Dzięki naszym działaniom asambeauty.com stał się portalem spełniającym swoją rolę marketingową - dostarcza użytkownikom niezbędnych informacji, wpływając jednocześnie na ich decyzje zakupowe.

System rekomendacji i poleceń

Podczas pracy nad projektem zadbaliśmy o sprawnie działający system rekomendacji i poleceń. Użytkownicy portalu mają stały podgląd na zakupione wcześniej produkty. Co więcej, są na bieżąco informowani i proszeni o wystawienie ocen poszczególnym artykułom.

Masz pomysł?

Chętnie wcielimy go w życie! Do dzieła