Czym jest SXO?

Branża eCommerce jest w ciągłym ruchu, rozwoju, pędzie. Prawidłowa optymalizacja SEO jest wciąż ważnym czynnikiem działania sklepów internetowych, jednak nie wystarczy do ich pełnego sukcesu. Dziś warto przestawić myślenie na SXO.

SXO – definicja

Skrótowiec SXO rozwiniemy jako Search Experience Optimization, łączy więc cechy SEO i UX. Czym jest SXO?

SEO, czyli Search Engine Optimization należy rozumieć jako szereg działań, dzięki którym dana platforma jest prawidłowo zoptymalizowana, a jej pozycja w wynikach wyszukiwania jest wyższa. Z kolei UX, czyli User Experience, to całość wrażeń użytkownika podczas korzystania z danej strony. Łączy zarówno doświadczenia estetyczne, jak i te związane z wygodą poruszania się po platformie. 

Strategia SXO wciąż zakłada optymalizację SEO, jednak nie pomija tak ważnych kwestii jak budowanie pozytywnych doświadczeń użytkownika. Droga z SEO do SXO wydaje się naturalna i konieczna – ostatnie zmiany algorytmów Google’a jasno pokazują, że bez zmiany podejścia nie osiągniemy zadowalających wyników.

Celem wdrożenia strategii SXO jest wzmocnienie organicznej widoczności w wyszukiwarce, pozyskanie wartościowego ruchu, który w efekcie doprowadzi do konwersji.

SXO dla eCommerce

Nagły rozwój branży eCommerce w 2020 i 2021 roku z pewnością zostawi po sobie wiele trwałych zmian. Wydaje się, że to właśnie eCommerce najszybciej przyswoił założenia SXO. Dzięki tej metodzie e-sklepy zyskują tak w krótkiej, jak i dłuższej perspektywie. Korzyścią płynącą z SXO dla biznesu jest m.in.:

  • zwiększenie pozytywnych doświadczeń użytkowników;
  • krótszy czas ładowania strony;
  • łatwiejsze wyszukiwanie strony;
  • łatwiejsze wyszukiwanie produktów;
  • wyższy wskaźnik konwersji;
  • zwiększenie liczby transakcji;
  • zwiększenie wartości koszyka;
  • zwiększenie zapisów do newslettera;
  • budowanie wizerunku marki i zwiększenie grona stałych klientów.

Jak wygląda wdrożenie SXO?

Strategia wdrożenia SXO w pierwszych krokach zakłada audyt i optymalizację pod kątem UX i SEO. Ważna jest poprawa szybkości ładowania strony oraz wszystkich elementów poprawiających komfort korzystania z eCommerce, w tym wprowadzenie widocznych CTA, a także poprawienie widoczności witryny w wynikach organicznych. Po zweryfikowaniu i poprawieniu kluczowych błędów konieczny jest audyt contentu. To treści – ich widoczność, praktyczność i atrakcyjność dla użytkownika mają kluczowe znaczenie tak dla SEO, jak i UX. 

Kolejne kroki zawierają działania marketingowe i remarketingowe, a także bieżące kontrolowanie i analiza efektów wprowadzonej strategii.

Podsumowując, wśród najważniejszych wskaźników dobrej strategii SXO dla eCommerce są:

  • merytoryczne i dobrze zoptymalizowane treści;
  • intuicyjność poruszania się po platformie;
  • poprawka wskaźnika page speed;
  • bezpieczeństwo danych osobowych, płatniczych i plików.